ده فوت و فن جا افتادن قورمه سبزی.

آموزش های ضروری زندگی

ده فوت و فن جا افتادن قورمه سبزی.

۹۳ بازديد




قورمه سبزی بی شک از محبوب ترین غذا های اصیل ایرانی می باشد و به نحوی این خورشت معیار آشپزی در ایران نیز می باشد و هر کس بتواند این خورشت را جا افتاده و خوشمزه تهیه کند یک آشپز حرفه ای به حساب می آید.

در این بخش راه های لعابدار شدن قورمه سبزی و غلیظ شدن آن را آموزش خواهیم داد.




فوت و فن های جا افتادن و غلیظ شدن قورمه سبزی:
  1. سبزی مورده استفاده در خورشت قورمه سبزی حتما باید خیلی ریز خرد شده باشد اگر سبزی قورمه سبزی ریز نباشد هر چقدر هم بجوشد خورش غلیظ نمی شود و لعاب نمی اندازد.
  2. سبزی خرد شده را باید به خوبی سرخ کنید تا خورشت آبکی نشود و سبزی آب نیندازد.
  3. سبزی سرخ شده را نیز قبل از پخت خورشت قورمه سبزی همراه با گوشت تفت دهید زیرا این کار باعث می شود خورشت لعابدار تری داشته باشید.
  4. سبزی که برای قورمه سبزی انتخاب می کنید باید اسفناج و تره هم داشته باشد تا  شما یک خورشت غلیظ داشته باشید. اگر اسفناج در دسترس نبود از برگ چغندر می توانید استفاده کنید.
  5. استفاده از گوشت گوسفندی سبب لعابدار تر شدن خورشت قورمه سبزی می شود.
  6. حدود 3 الی 4 ساعت زمان نیاز است تا خورشت قورمه سبزی کامل بپز وخوب جا بیافتد.
  7. اگر خورشت شما آبکی شد با چند قالب یخ کوچک به خورشت شوک وارد کنید تا خورشت لعابدار شود و روغن آن در سطح خورشت جمع شود.
  8. برای پخت قورمه سبزی حتما میزان آب به اندازه ای  به خورشت اضافه کنید  تا مجبور نشوید در هنگام پخت خوشت به آن آب اضافه کنید زیرا این کار از لعابدار شدن خورشت جلوگیری میکند و اگر مجبور شدید آب بریزید سعی کنید از آب جوش استفاده کنید.
  9. لیمو و نمک را در آخر کار وقتی که خورشت آماده می شود به مواد اضافه کنید زیرا اگر این مواد زود اضافه شود باعث می شود لوبیا و گوشت دیر پخته می شود و خورشت غلیظ نمی شود.
  10. در انتهای پخت خورشت قورمه سبزی وقتی اطمینان حاصل کردید که خورشت شما آماده شده  ولی آب زیادی دارد شما می توانید شعله را زیاد کنید و درب قابلمه را بردارید تا آب آن بخار شود و خورشت غلیظ و لعابدار شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.